Skip to content

Γιατί το Native Content είναι ιδανικό εργαλείο στην κρίση του Covid-19;

Στη γοητεία του Native Content ενδίδουν στην κρίση της πανδημίας όλο και περισσότερες μεγάλες και μεσαίες επιχειρήσεις. Έχοντας κατακτήσει τα προηγούμενα χρόνια το έδαφος που άφησε ανοικτό το ad blocker (software αποκλεισμού των διαφημίσεων στο web), το Native Content παίρνει το νταμπλ και στην περίοδο της κρίσης του κορονοϊού κατακτώντας νέες περιοχές λόγω της περαιτέρω μείωσης της παραδοσιακής διαφήμισης (banners, pop ups, interstitials).

Πιο συγκεκριμένα, καθώς οι διαφημιζόμενοι θέλησαν να διαφυλάξουν το brand safety των μαρκών τους και να μην επενδύσουν διαφημιστικά σε θέσεις πολύ κοντά σε δημοσιογραφικό περιεχόμενο που σχετίζεται με τον κορονοϊό και από την άλλη, δεδομένου ότι οργανισμοί όπως η Integral Ad Science (IAS), ή οι πλατφόρμες (Google, Facebook) δεν επέτρεψαν την προβολή σε περιβάλλοντα Covid, το native content αναδύθηκε ως η χρυσή ευκαιρία που πρέπει να περάσει σωστά, με συνέπεια και τήρηση των κανόνων δεοντολογίας τα μηνύματα των επιχειρήσεων.

Η πικρή αλήθεια είναι ότι δυστυχώς το native χρησιμοποιήθηκε αρκετά για τη διασπορά υπερβολικών ειδήσεων ή fakenews και εδώ χρειάζεται προσοχή. Όμως αυτό κυρίως αφορούσε το native advertising και όχι το native content, δηλαδή διαφημιστικά κείμενα (advertorials) που πρόβαλλαν θαυματουργικές ιδιότητες βιταμινών, μάσκες αδιαπέραστες από κάθε virus κ.ά. Το native content ωστόσο, χρησιμοποιήθηκε “χειρουργικά” όπου η διαφήμιση δεν μπορούσε να μεταφέρει πολλά μηνύματα ή να εξηγήσει αυτά που ήθελε κάθε επιχείρηση να πει στους καταναλωτές τους.

 

Στα brands που επέλεξαν το native content για να επικοινωνήσουν με τα κοινά τους, ανήκουν οι κατηγορίες των Νέων Τεχνολογιών, καταστημάτων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, τα eshops, τα delivery, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, Τράπεζες, Ασφαλιστικές εταιρείες, σούπερ μάρκετ, Gaming και streaming, Υγείας και ασφάλειας, Making money online (freelancing tools, online σεμινάρια, etc.), Online dating και επικοινωνίας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τόσο στις ΗΠΑ και την Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα παρατηρείται την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου κατακόρυφη μείωση της διαφημιστικής δαπάνης και του native ενώ αμέσως μετά σταδιακά το native content αποτελεί ένα νέο χρήσιμο εργαλείο για την περίοδο της κρίσης. Πρωταθλητές στο native content η εταιρεία ασφαλίσεων αυτοκινήτων Geico, η ασφαλιστική Progressive, η T-Mobile, θυγατρική της Deutsche Telecom AG, η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, internet και συνδρομητικής TV Optimum και η αλυσίδα διανομής πίτσας, Domino’s. Στην Ελλάδα όλο και περισσότερες επιχειρήσεις και brands εμπιστεύθηκαν το native content για την προβολή τους. Και όπως αποδεικνύεται ήδη πράττουν άριστα. Τόσο για το brands safety & loyalty των μαρκών τους όσο και για την ενημέρωση των καταναλωτών και πελατών τους.

 

Πηγή γραφημάτων: media radar insights

Back To Top