Skip to content

“Acts, not ads”: Γιατί ο κορονοϊός αγαπάει το native content

Acts, no ads.

Με αυτό το “εσωτερικό” minimal σλόγκαν, οι marketers των ξένων αγορών, πρότειναν στους πελάτες ή εργοδότες τους να αποφύγουν τη διαφημιστική αφωνία την περίοδο της πανδημίας και νέας κανονικότητας, επιλέγοντας το σεμνότερο και πιο στοχευμένο native content στη θέση της θορυβώδους, εμβληματικής και ενίοτε προκλητικής διαφήμισης.

Σίγουρα οι marketers δεν ανακάλυψαν τον τροχό. Γνωρίζουν ότι σε περιόδους κρίσης το native content ταιριάζει γάντι για μεγάλους και μεσαίους διαφημιζόμενους. Όμως το native content δεν είναι πανάκεια. Είναι ένα αναπόσπαστο μέρος μιας σταθερής και συνεπούς διαδρομής των εταιρειών που πρέπει να ακολουθεί πάντα τις καμπάνιες ή να συμβάλει στη διαχείριση κρίσης σε περιόδους οικονομικής ύφεσης ή εν προκειμένω της τρέχουσας πανδημίας. Δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που εκφράζουν στο Twitter τη δυσαρέσκειά τους όταν ανακαλύπτουν content στα sites ή τα social media, διαφημιζομένων που είχαν να ακούσουν νέα τους εδώ και χρόνια. Το native δεν είναι επομένως ένα πυροτέχνημα, ένα εμβόλιο one off. Είναι μέρος μιας καλά σχεδιασμένης στρατηγικής που το εμπεριέχει τόσο σε περιόδους ειρήνης όσο και στην κρίση.

Ένα τρανταχτό παράδειγμα είναι στις ΗΠΑ οι μεγάλες επενδυτικές εταιρείες όπως η Vanguard που συνεχίζει και την περίοδο της πανδημίας τόσο τη διαφημιστική της εκστρατεία όσο και ενέργειες native content που την επεξηγούν. Παρά το lockdown και τη στάση εμπορίου.

Ποτέ άλλοτε η σχέση των πελατών με τα brands δεν ήταν πιο σημαντική αναφέρει η Tammy Einav, CEO της διαφημιστικής εταιρείας Adam&eveDDB, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου και εφιστώντας την προσοχή στις επιχειρήσεις να είναι εξαιρετικά προσεκτικές σε θέματα σαφήνειας προς το κοινό. Τα μηνύματα πρέπει να είναι διάφανα, κατανοητά, επεξηγηματικά και φυσικά να παρέχουν διαβεβαιώσεις στους αναγνώστες, ρίχνοντας εμμέσως πλην σαφώς αρκετό νερό στο μύλο του paid content, του branded και native content, γραπτό ή οπτικοακουστικό. Όσες επιχειρήσεις επέλεξαν τη διαφημιστική  αφωνία για ευνόητους λόγους – όπως τουριστικές μονάδες, λιανεμπόριο κ.ά. – σίγουρα κέρδισαν αρκετούς πόντους και διατήρησαν ή και σύσφιξαν τη σχέση με τους πελάτες τους κάνοντας ένα δυνατό by pass μέσω native content, μιλώντας στη γλώσσα των επιμέρους κοινών είτε για θέματα CSR, είτε για χρηστικά ζητήματα είτε επίσης για την ίδια την κρίση που διέρχονται.

Ένα ακόμη τρανταχτό παράδειγμα είναι η διαφήμιση και επικοινωνία του Bacardi. Ποιος marketing manager θα εισηγείτο αυτήν την περίοδο μια καμπάνια χιλιάδων ευρώ για λογαριασμό καταναλωτών που ούτε έβγαιναν έξω, ούτε έπιναν, ούτε διασκέδαζαν! Τη λύση έδωσε η ίδια η ζωή, με τον επιχειρησιακό μετασχηματισμό του εργοστασίου που το … γύρισε αντικαθιστώντας το διάσημο ρούμι σε αντισηπτικά για τα χέρια. Αυτό ήταν μάλλον ένα καλό storytelling που είχε η μπράντα να διηγηθεί, παρά ένα brief για διαφημιστικό μήνυμα. Που και χαμένο θα πήγαινε και δεν θα έκανε focus στο προϊόν αυτό καθεαυτό και τέλος ίσως προκαλούσε τη μήνιν των καταναλωτών. Και κανείς δεν το θέλει αυτό.

 

 

Back To Top