Skip to content

Native Content: What’s next?

Ο Πραγματικός Βασιλιάς περιεχομένου έχει νέα σχέδια για την επικοινωνία

Πώς το native content λειτούργησε στην πανδημία και πώς θα εξελιχθεί με την παραγωγή άλλων μορφών περιεχομένου; Τι θα φέρει αυτό που όλοι επιθυμούν…more views; Ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα του native video;

Πλέον, οι παραδοσιακοί τρόποι του digital marketing (display, pop-ups, banners, κ.ά.) που διέκοπταν την πλοήγηση και εμπειρία του χρήστη, έχουν αποδειχθεί αποσπασματικοί και μάλλον αναποτελεσματικοί. Κάθε χρόνο, περίπου 200 εκατομμύρια χρήστες σε παγκόσμια βάση εγκαθιστούν  λογισμικό αποκλεισμού διαφημίσεων για την καταπολέμηση των διαφημίσεων προβολής, το γνωστό ad blocker. Έτσι, η ανάπτυξη ποιοτικού και αυθεντικού περιεχομένου αποτελεί το «αντίβαρο» για την αντιμετώπιση των προγραμμάτων αποκλεισμού διαφημίσεων.

Τα τελευταία χρόνια, οι marketers ελπίζουν ότι η δημιουργία native content, θα καταφέρει να ενσωματώσει τα μηνύματά τους απρόσκοπτα σε όλα αυτά που ήδη διαβάζουν και παρακολουθούν οι καταναλωτές στα κοινωνικά δίκτυα και κανάλια.

Τα brands και οι οργανισμοί που κατάφεραν να εντάξουν το native content στην επικοινωνιακή τους φαρέτρα και να πετύχουν εξαιρετικό επικοινωνιακό αποτύπωμα, αφιέρωσαν χρόνο και επέδειξαν επικοινωνιακή ευστροφία στις ανάγκες των κοινών τους. Ακολούθησαν μια επικοινωνιακή στρατηγική όπου το native content χρησιμοποιήθηκε ως πολύτιμο συμπλήρωμα στην στρατηγική marketing. Σύντομα, οι επαγγελματίες της επικοινωνίας, ανακαλύψαμε ότι το native content αποτελούσε μια εξαιρετική εναλλακτική λύση έναντι της προβολής διαφημίσεων, καθώς βελτίωναν την εμπειρία του χρήστη παρέχοντας έναν καλύτερο τρόπο να προσεγγίσουν διαδικτυακούς καταναλωτές όπου και εάν αυτοί βρίσκονται.

Ο πρωταρχικός στόχος του native content είναι να μεταδίδει τα μηνύματα των Brands οργανικά, με μη παρεμβατικό τρόπο. Η επιτυχία αυτή βασίζεται στη συνάφεια, τη δέσμευση και τη δυνατότητα κοινής χρήσης. Φυσικά, υπάρχει αρκετός χώρος για εξέλιξη και σίγουρα δεν πρέπει να περιμένουμε να αποσυρθεί άμεσα ή να υποκατασταθεί ή ματαιωθεί η τάση της χρήσης του native content. Ο Βασιλιάς ήρθε για να μείνει!

Βασικό χαρακτηριστικό και το οποίο απαιτείται να διατηρείται ατόφιο, είναι ότι το native content δεν πρέπει να μοιάζει με διαφήμιση. Θα πρέπει να ενσωματώνεται τόσο αποτελεσματικά με τον χώρο που φιλοξενείται, έτσι ώστε να μην φαίνεται ως διαφημιστικό μήνυμα κάποιας εταιρείας. Το native content είναι στην ουσία ο χαμαιλέων του content marketing.  Θα πρέπει να μεταμορφώνεται και να ταιριάζει στην επιλεγμένη πλατφόρμα άψογα, να συνάδει με το look and feel του περιβάλλοντος στο οποίο εντάσσεται και να  μεταφέρει ένα  μήνυμα που μοιάζει με ενημερωτικό περιεχόμενο πλην όμως ανταποκρίνεται σε πολλές ακόμη προκλήσεις.

Τι έκανε ο Βασιλιάς του περιεχομένου στην πανδημία;

Το 2020 ήταν μια πρωτόγνωρη χρονιά για όλο τον κόσμο και για όλες τις βιομηχανίες προϊόντων και υπηρεσιών. Τους πρώτους μήνες όλοι αισθάνθηκαν αμήχανοι μπροστά στην δυσκολία να επικοινωνήσουν με τα κοινά τους. Όσοι οργανισμοί ήταν  digitally προετοιμασμένοι, αντιμετώπισαν τις πρώτες δυσκολίες με μεγαλύτερη άνεση και προσαρμοστικότητα, ωστόσο το πρόβλημα παρέμενε. Πώς θα επικοινωνήσουμε με το κοινό μας που διψάει για ενημέρωση και έχει ανάγκη το αίσθημα της εμπιστοσύνης; Η επικοινωνιακή οπτική άρχισε να περνά μέσα από τον φακό της ανθρωπιστικής προσέγγισης. Πολλές εταιρείες στραφήκαν ενδοσκοπικά στον πυρήνα τους ξανά για να επαναδιατυπώσουν το όραμά τους και την αποστολή τους. Έψαξαν να βρουν την ταυτότητά τους, τα κοινά στα οποία έπρεπε να μιλήσουν εκείνη τη στιγμή και κυρίως τα εργαλεία και τους τρόπους με τους οποίους μπορούσαν να τους βοηθήσουν.

Οι συνθήκες της πανδημίας δίδαξαν και τους marketers τόσο την ανάγκη για ευελιξία όσο και την πρόκληση της κατανόησης των κοινών τους, των προσδοκιών τους και του τρόπου με τον οποίο ήθελαν εν προκειμένου να επικοινωνούν και να διαδρούν.

Αναζήτησαν τον σωστό tone of voice για να μπορέσουν να απευθυνθούν στα κοινά τους. Κυρίαρχη τάση αποτέλεσε η προσέγγιση με ενσυναίσθηση εκφράζοντας μια ευπάθεια μπροστά σε μια αόρατη δύναμη που είναι μεγαλύτερη από όλους μας. Μέσα από καμπάνιες storytelling και storyliving, στόχος ήταν να προσεγγίσουν τα κοινά τους με μια πιο ανθρώπινη μορφή και να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη τους. Το native content, που λειτούργησε συμπληρωματικά με τη στρατηγική marketing των εταιρειών, είχε αυξητικές τάσεις, λειτούργησε καλύτερα από το παραδοσιακό marketing, γιατί σχετιζόταν με την πραγματική κατάσταση που επικρατούσε και τελικά απέδωσε καλύτερα από την πληρωμένη αναζήτηση.

H Εξέλιξη: NATIVE VIDEO

Όπως, όμως, σε όλους τους χώρους, η εξέλιξη έρχεται και στη χρήση και στην αξιοποίηση του πολύτιμου όπλου που λέγεται native content. Ποια είναι λοιπόν άραγε η εξέλιξη του content marketing;

Το οπτικό περιεχόμενο είναι το κλειδί αυτής της εξέλιξης. Η ικανότητα οπτικής σκέψης είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία native content που οδηγεί στην αύξηση των πωλήσεων! Ακόμα και εάν ένα συναρπαστικό native text είναι καλογραμμένο, ευφυές και σημαντικό, το ανθρώπινο μυαλό μπορεί να επεξεργαστεί εικόνες 60.000 φορές πιο γρήγορα από το κείμενο, άρα πάντα απαιτείται να ενσωματώνουμε έναν ικανό αριθμό εικόνων για να συμπληρώσουν την εμπειρία του χρήστη.

Μέσα σε τέτοιες συνθήκες, ήρθε η ανάπτυξη του native video. Η λογική εξέλιξη του περιεχομένου, η οποία όμως θέλει πολύ μεγάλη προσοχή και προσπάθεια για να προσελκύσει τα κοινά μας. To native video δεν είναι απλά ένα video που μεταφορτώθηκε από το youtube ή το vimeo. Η ελκυστικότητα του native video έγκειται στο γεγονός ότι το περιεχόμενο δημιουργείται και μεταφορτώνεται απευθείας σε ένα κοινωνικό δίκτυο και προβάλλεται στη ροή δεδομένων σε αυτήν την πλατφόρμα. Το βασικό πλεονέκτημα αυτών των video και κατ΄ επέκταση και η αποδοχή τους, είναι ότι δεν διακόπτει την εμπειρία του χρήστη με περιττά επιπλέον κλικ ή νέα παράθυρα με αποτέλεσμα οι χρήστες/θεατές να είναι πιο πιθανό να αλληλεπιδράσουν απ’ ότι σε έναν ενοχλητικό «περισπασμό» στη ροή ειδήσεων.

Η δημιουργία ενός δελεαστικού τέτοιου video, έχει να κάνει με την προσαρμογή του περιεχομένου, έτσι ώστε η προβολή του να γίνεται αβίαστα από το κοινό μας.

Με πάνω από 8 δισεκατομμύρια προβολές βίντεο την ημέρα, το Facebook γνωρίζει ότι το βίντεο είναι ο πιο ελκυστικός τύπος περιεχομένου, απ’ όπου σίγουρα οι θεατές δεν θέλουν να φύγουν για να παρακολουθήσουν βίντεο κάπου αλλού. Το ενσωματωμένο βίντεο στο Instagram επίσης εκτοξεύτηκε από τους χρήστες. Η λειτουργία Instagram Stories ξεπερνάει τις 500 εκατομμύρια προβολές βίντεο κάθε μέρα!

Τι σημαίνει, λοιπόν, αυτό; Είναι σαφές ότι ο καταναλωτής αποκτά όλο και περισσότερο τον έλεγχο της διαδικτυακής του εμπειρίας. Δεν θέλει να διαταραχθεί η πλοήγησή του και αποζητά και απολαμβάνει περιεχόμενο που φαίνεται όλο και πιο αυθεντικό. Επομένως, προτού δημοσιεύσετε τον σύνδεσμο YouTube παντού, σκεφτείτε αυτά τα στατιστικά στοιχεία για το native video: Προσφέρει μεγαλύτερο reach, διεκδικεί τη μεγαλύτερη προσοχή του κοινού σας γιατί τους αφορούν περισσότερο, είναι ενημερωτικό και διασκεδαστικό και σίγουρα δημιουργεί ισχυρούς δεσμούς με τους χρήστες σας, έτσι ώστε να συνεχίσουν να παρακολουθούν τις ιστορίες σας.

 

Back To Top